Frankreich, Wir Kommen (2000)

Alternatieve titel: France, Here We Come!

Oostenrijk
Documentaire

geregisseerd door Michael Glawogger
met Herbert Prohaska, Anton Polster en Ivica Vastic

Documentairemaker Michael Glawogger volgt de verrichtingen van het Oostenrijkse nationale voetbalelftal op weg naar het WK in Frankrijk in 1998. Hij bekijkt de wedstrijden in de voorrondes tegen Kameroen, Chili en Italië door de ogen van verschillende supporters: een journalist, een bankmedewerker en diens moeder, een blinde, een alcoholicus en de coach van een jeugdteam.In 'Frankreich, Wir Kommen' zijn niet de prestaties van het elftal het belangrijkst, maar de taferelen die zich voor het televisiescherm afspelen. De hoogoplopende emoties, de liefde voor het vaderland, de hoop en de teleurstelling.