See You, Amsterdam (2003)

Ghana / Nederland

geregisseerd door Seth Ashong-Katai
met Edinam Atatsi, Fred Nii Amugi en David Dontoh

De Ghanese Nana Ama komt tijdens haar transit op Schiphol er achter dat ze valse papieren heeft. Haar droom om in de Verenigde Staten een nieuw bestaan op te bouwen valt in duigen. Ze ontsnapt aan de autoriteiten en komt als illegale immigrant terecht in de Amsterdamse Bijlmer, waar ze wordt opgenomen in de Ghanese gemeenschap. Ze probeert haar geld te verdienen met schoonmaken en ze werkt op de markt, maar Nederland blijkt niet een land te zijn van rozengeur en maneschijn. Nana wordt opgelicht door een Ghanese vrouw, die weigert haar zwart verdiende salaris uit te betalen.