Chaudemanche Père et Fils (1996)

Frankrijk

geregisseerd door Joël Séria
met Michel Galabru, Jacques Frantz en Eva Mazauric

De 65-jarige weduwnaar Eugène Chaudemanche woont met zijn zoon Antoine en dochter Mado op een boerderij aan de Loire in de streek van Anjou. Hij stookt er calvados, zogezegd voor eigen gebruik, maar driekwart van zijn opbrengt verkoopt hij zonder vergunning. Controleurs van de 'Régie des Alcools' houden de Chaudemanches scherp in de gaten. Intussen wordt Eugène de minnaar van de knappe, halfbelegen weduwe Germaine, maar hij wil in eerste instantie dat zijn zoon en hardnekkige vrijgezel Antoine met Germaine trouwt.