ad
  • 8.077.941 stemmen

Follow Me: The Yoni Netanyahu Story (2012)

Documentaire | 87 minuten

Genre: Documentaire

Geregisseerd door: Jonathan Gruber

Met onder meer: Benjamin Netanyahu, Shimon Peres, Ehud Barak

IMDb beoordeling: 6,7 (156)

Releasedatum: 18 mei 2012

Over Follow Me: The Yoni Netanyahu Story

4 juli 1976, Entebbe, Oeganda. Onder leiding van luitenant-kolonel Yonatan Netanyahu dringen Israëlische commando's binnen in een onopvallende terminal van een luchtvaartmaatschappij, doden verbijsterde terroristen en evacueren 103 gijzelaars. Een eenzaam schot klinkt in de nacht en Yonatan Netanyahu, broer van de Israëlische premier Benjamin Netanyahu, ligt dood op de grond. 'Follow Me' is een intiem verhaal dat doordringt in het leven van de enige gesneuvelde soldaat in Entebbe. Met behulp van Yonatans eigen poëzie, brieven en proza duikt deze film in de geest van deze terughoudende jongeman, in wie plicht aan familie en land, liefde, onrust en twijfel over de kernwaarden van de oorlog woedden.

imageimage