Follow Me: The Yoni Netanyahu Story (2012)

1 stem

Documentaire

geregisseerd door Jonathan Gruber en Ari Daniel Pinchot
met Benjamin Netanyahu, Shimon Peres en Ehud Barak

4 juli 1976, Entebbe, Oeganda. Onder leiding van luitenant-kolonel Yonatan Netanyahu dringen Israëlische commando's binnen in een onopvallende terminal van een luchtvaartmaatschappij, doden verbijsterde terroristen en evacueren 103 gijzelaars. Een eenzaam schot klinkt in de nacht en Yonatan Netanyahu, broer van de Israëlische premier Benjamin Netanyahu, ligt dood op de grond. 'Follow Me' is een intiem verhaal dat doordringt in het leven van de enige gesneuvelde soldaat in Entebbe. Met behulp van Yonatans eigen poëzie, brieven en proza duikt deze film in de geest van deze terughoudende jongeman, in wie plicht aan familie en land, liefde, onrust en twijfel over de kernwaarden van de oorlog woedden.