Xue Mei Gui (1988)

Hongkong
Misdaad / Horror

geregisseerd door Ngai Choi Lam
met Pauline Wong, Ching-Ying Lam en Elaine Jin

Kit-Ying is een bescheiden medewerker in een nachtclub. Na haar werk wordt ze opgewacht en aangevallen door een bende. Ze zoekt hulp bij haar voormalige stiefbroer Hsiung. Als eigenaar van een bar in Hong Kong huurt hij haar in als ober en vindt hij voor haar een plek om te wonen, maar weigert haar te helpen bij haar zoektocht naar wraak. Een toevallige ontmoeting tussen haar en één van de daders leidt tot een lange reeks van wraakacties door middel van vreselijke mishandelingen. Ondertussen probeert de bende hun onbekende tegenstander uit te schakelen.

avatar van mayhemblik
Heerlijke wraak film met zulke allerverschrikkelijkste slechte synthesizer muziek dat ik het hele weekeinde vrolijk blijf.
Het absolute hoogtepunt vond ik toen onze beenloze held op het dak even zijn kunstjes liet zien die hij al pittig onder de kunstknie had.

avatar van joolstein
Een nogal vreemde rape/revenge film. Het meisje Kit-Ying wordt in Macao verkracht door een stel dronken toeristen en na een gekke en hopelijk grappige bedoelde scene bij een dokter gaat ze naar Hong-Kong om wraak te nemen. Hier vind ze hulp bij stiefbroer Hsiung die een bar bezit en een soort Kung-fu meester is maar dan in een rolstoel? Tja, natuurlijk vallen één voor één de daders te prooi aan haar wraak. Tot op het moment dat er na wat omzwervingen nog twee over zijn hierna veranderd de film in een soort Home Alone-achtig tafereel. De film deed me ook een beetje denken aan Day of the Woman (1978) ( I Spit on Your Grave) maar dan in Aziatisch stijl. Helaas is het die typische jaren '80 stijl (en een te klein budget) die de film in de weg zit en waardoor het allemaal maar zozo is.