Laughing Boy (1934)

Western / Romantiek

geregisseerd door W.S. Van Dyke
met Ramon Novarro, Lupe Velez en William B. Davidson

Laughing Boy van de Navaho-stam trouwt met Slim Girl van een andere indianenstam. Slim Girl heeft eerder een leven geleid van zonde en losbandigheid met wellustige blanke mannen. Ze weet Laughing Boy te overtuigen om zijn stam te verlaten en naar de grote stad te verhuizen. Zogenaamd om de verkoopkansen van zijn handgemaakte zilveren sieraden te verbeteren. In werkelijkheid is dit een excuus voor Slim Girl om dicht in de buurt van haar blanke minnaar George Hartshone te zijn. Wanneer Laughing Boy daar achter komt, pakt hij zijn pijl en boog om wraak te nemen en een tragedie lijkt onvermijdbaar.