Trash (2009)

Spanje

geregisseerd door Carles Torras
met Óscar Jaenada, Judit Uriach en Assumpta Serna

Een moeder en haar twee dochters hebben het zwaar. Clara, de jongste dochter, is verraden door haar vriend David, gitarist van de rockband Trash. En nu ze weer vrijgezel is wordt ze achternagezeten door Nacho, die altijd al smoorverliefd op haar was. Clara's zus wordt ook al bedrogen door haar man, en dat terwijl ze hoogzwanger is. En hun moeder, die borstkanker heeft, vindt rust als een vriendin haar de geneugten van het leven leert kennen. Alle perikelen bereiken een hoogtepunt tijdens wat een gezellige familiebijeenkomst had moeten worden.

Vanaf 16 april te koop op DVD (De Filmfreak)

Een clichématige soap, gedeeltelijk in mozaïekvorm, vol ellende. De sfeer van de film is vooral vrouwonvriendelijk en wrevelig. Je zou het net zo goed een film over seks, drugs en rock 'n roll kunnen noemen, waarin vrouwen slachtoffer zijn van mannen die geen verantwoordelijkheid willen dragen, maar o wat willen deze vrouwen dat graag. Het verhaal komt geen moment bij je binnen, laat staan dat het blijft zitten.