Exit-exil (1986)

1 stem

België

geregisseerd door Luc Monheim
met Philippe Léotard, Frédérique Hender en Magali Noël

Duke wilde saxofonist worden en Olivia danseres. Het enige waar hij nu nog muziek uit haalt zijn flessen alcohol, terwijl zij haar talenten ten toon spreidt op de scène van een stripteasetent. Olivia, kapot van het langzame rottingsproces van hun liefde, verlaat Duke. Ze beslist terug te gaan naar haar ouders, en vraagt Gerard, de rechter aan wie zij als kind werd toevertrouwd, haar na al die jaren naar huis te brengen. Zo belandt ze op de vuilnisbelt van haar jeugd waar een heel dorp huist. Ze wordt ontvangen als een koningin, verheerlijkt als de Madonna van het stort, kwetsbaar en ontroerend bespottelijk.

Net als Verloren Maandag en Deus lo Volt uitgebracht op dvd door Belfilm.