ad
  • 8.087.754 stemmen

Titanic (2012)

Drama | 240 minuten (miniserie, 4 delen)

Genre: Drama

Speelduur: 240 minuten (miniserie, 4 delen)

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada / Hongarije / Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Jon Jones

Met onder meer: Peter McDonald, Ruth Bradley, Georgia McCutcheon

Over Titanic

Hugh, de graaf van Manton, vaart samen met zijn vrouw Louisa en zijn rebellerende feministische dochter Georgiana mee tijdens de eerste reis van de Titanic. Het schip is de trots van de White Star Line. Tweede klas varen ook Hugh's Ierse advocaat John Batley en zijn echtgenote Muriel mee. Barnes en Watson, de bedienden van de familie Manton, raken in conflict met hun Amerikaanse tegenhangers. Georgiana voelt zich tegen wil en dank aangetrokken tot de jonge Amerikaan Harry Widener.

avatar van Decec

Decec

Veronica neem ik op, met mooi HD kwaliteit...

Dan haal ik reclame eruit...

Ik ben benieuwd zoals wat @Stinissen heeft geschreven dd 6 april 16.31 uur..

avatar van Darbie

Darbie

En werd op 6 april (1 en 2) en vandaag (3 en 4) uitgezonden op de ZDF.

• 20893 berichten

Meer dan redelijke miniserie die weer eens goed laat zien hoe het bekakte deel van de boot zich gedraagd ten op zichte van de mindere klasse vooral de mensen uit Italie zijn de sigaar.

avatar van Keane1983

Keane1983

Een schitterende serie die een erg goede aanpak kent om het verhaal te vertellen.

In het begin was ik behoorlijk sceptisch gezien de negative verhalen over deze serie (dat hij meteen begint bij de ramp). Na het zien van de eerste twee afleveringen begreep ik meteen de insteek voor de rest, en ik moet zeggen dat me dat echt wel deed bevallen.

Acteerwerk is goed, niemand springt hierin echt uit vindt ik. De verschillende verhaallijnen die elkaar kruisen is het steeds van een andere kant bekijken van de situatie vond ik erg goed. Het hield mij in iedergeval bezig (bijvoorbeeld tijdens de kerkdienst in afl. 2 zegt die crimineel iets tegen die vrouw, ik was erg benieuwd wat er gezegt ging worden...in aflevering 3 zie je het verhaal VAN die crimineel en weet je wat er is gezegt...kortom ik ben er licht lyrisch over.

Wat wel een beetje jammer is, is dat ze zo weinig van het schip zelf laten zien. Voor mijn gevoel spelen veel situaties allemaal op dezelfde plek af, waardoor de "decors" soms nogal wat eenzijdig worden.

De SFX zien er netjes uit met betrekking tot het schip. De score had van mij iets meer aanwezig mogen zijn of iets meer "robuster" nu is deze vrij ingetogen en komt een beetje "mat"over ( en nee dat ligt niet aan mijn boxen). Van mij had er gewoon wat meer volume in mogen zitten.

Verder heb ik me echt kostelijk geamuseerd bij deze top serie.

Van mij een 4,5*

avatar van PartyMarty

PartyMarty

Zie nu pas dat Kapitein Iglo mee doet. Geen wonder dat ie gezonken is

speedy23 schreef:

Eerste aflevering zeer, zeer matig. Als dit op deze manier nog drie afleveringen doorgaat, zal het meer 'kijksleur' dan 'kijkgenot' worden.

Bovenstaande post was op 4 april. En inderdaad, één en al 'kijksleur". Goed gestilleerd en goed acteerwerk, dat wel, maar veel te repetitief, te weinig diepgaand en zoals haast alle versies over de Titanic, is ook deze overgeromantiseerd.Toch nog een 2,5.

PartyMarty schreef:

Zie nu pas dat Kapitein Iglo mee doet.

En op 2 januari jongstleden verscheen dit bericht: Kapitein Iglo overleden.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

speedy23 schreef:

Ik was al na 1 aflevering afgehaakt. Dus geen aanrader om de rest nog eens te kijken geef je aan?

Ajax&Litmanen1 schreef:

Misschien wel kijken, maar niet kopen.

avatar van shawna

shawna

Ik vond de eerste 2 delen wel aardig maar in deel 3 en 4 werd zoveel herhaalt uit de eerdere 2 delen dat het saai werd.

Tarkus

Mooie miniserie over het zinken van de Titanic.

Er zijn al zovele filmen gemaakt over deze gebeurtenis dat we wel weten wat er toen is gebeurd, maar deze serie toont de ramp op 4 manieren, door de ogen van de verschillende klassen die op het schip zaten.

Zo kom je toch nog dingen te weten die in andere filmen niet aan bod kwamen, o.a. de behandeling die de Italiaanse stokers ondergingen tijdens het zinken, en hoe de eerste klas passagiers opkeken tegenover de andere lagere klassen en zelfs weigerden om deze mensen mee in hun reddingssloepen te laten stappen.

Prima serie dus die weer eens een vernieuwende kijk geeft over deze ramp, die nu 100 jaar geleden gebeurde en nog steeds niet is vergeten.

avatar van Decec

Decec

Een goede dramafilm...

Redelijk verhaal...

Want 1e en 2e deel prima vervolg, maar 3e en 4e deel komt opnieuw andere

verhaal terug...

Prima acteerwerk...

Mooi HD kwaliteit...

Prima achtergrond geluid/muziek (Dolby Digital)...

Andere film Titanic 1997 vind ik mooier film dan deze TV mini serie...

avatar van 606

27 maart alle afleveringen in 1 keer op SBS9 vanaf 20.30.