Kruha in Iger (2011)

Alternatieve titel: Bread and Circuses

Slovenië

geregisseerd door Klemen Dvornik
met Jonas Znidarsic, Peter Musevski en Sasa Pavcek

De familie Novak uit het kleine stadje Velenje, wordt door het lot aangewezen om deel te nemen aan een familiequiz op televisie. De moeder en dochter zijn erg verheugd over het verschijnen op de beeldbuis, terwijl de vader en zoon het idee niet al fijn vinden, vooral omdat de show zal plaatsvinden tijdens het carnaval. Op weg naar de tv-show krijgt de familie een aanvaring met de politie, bij de tv-zender worden ze verward met een groep die zich als hanen verkleed, en alles wordt pas echt interessant als de familie de quizmaster, Jos Bauer, beter leert kennen.