Nebelgrind (2012)

Zwitserland

geregisseerd door Barbara Kulcsar
met Martin Rapold, Peter Freiburghaus en Rebecca Indermaur

Boer Jürg kan het niet geloven: zijn vrouw Fränzi heeft er voor even genoeg van en vertrekt voor twee weken, waardoor hij alleen achterblijft met de boerderij, de kinderen en zijn vergeetachtige vader Karli. Jürg heeft geen andere keuze dan de handen uit de mouwen te steken. Al snel moet hij zijn vrouw gelijk geven. Zijn vader is niet alleen een beetje 'vergeetachtig', maar heeft Alzheimer. Geconfronteerd met de grootste uitdaging uit zijn leven, krijgt Jürg allerlei ideeën om zijn vader zijn deel van het werk te laten doen.

Peter Freiburghaus als karli is echt geweldig als de opa met Alzheimer problemen de film laat goed zien hoe een familie onder die situatie lijdt een mooie ingetogen en gevoelige film.

Aardige film,,,,,,