When a Man Loves (1927)

Alternatieve titel: His Lady

Romantiek

geregisseerd door Alan Crosland
met John Barrymore, Dolores Costello en Warner Oland

Fabien des Grieux, een student godsdienst, redt de mooie Manon Lescaut uit handen van haar broer, die haar wil verkopen aan de wellustige Guillot Morfontaine. Manon en Fabien worden verliefd en hij geeft zijn priesterlijke ambities op. Morfontaine geeft echter niet zo snel op en wil ten koste van alles Manon voor zich opeisen. Dat lukt ook en Manon wordt het bezit van Morfontaine. Fabien maakt gebruik van de rijkdom van zijn vader en transformeert zichzelf tot een man van stand om zo in de kringen van Morfontaine binnen te kunnen dringen.