ad
  • 8.087.145 stemmen

El Trailer Asesino (1986)

Thriller / Actie | 95 minuten
Nog geen stemmen

Genre: Thriller / Actie

Alternatieve titel: The Killer Trailer

Oorsprong: Mexico

Geregisseerd door: Alfredo Gurrola

Met onder meer: Mario Almada, Fernando Almada, Alma Delfina

IMDb beoordeling: 4,4 (20)

Oorspronkelijke taal: Spaans

Oorspronkelijke titel: El trailer asesino

Releasedatum: 8 oktober 1986

Over El Trailer Asesino

Een mysterieuze, gele truck terroriseert de Mexicaanse snelwegen, rijdt mensen van de weg en laat een spoor van lijken achter. De politie denkt dat een getroebleerde Vietnamveteraan die lijdt aan hoofdpijnen de bestuurder van de truck is.

image

Er bestaan er veel van : duel rip-offs...dit is er zo eentje uit de gekende mexploitation school van de Almada's. Het draait dus om een moorddadige truck bestuurd door een mysterieuze deranged killer, naar wiens identiteit wij moeten gissen. Itt bij Spielberg is hier ook gebruik gemaakt van een klassieke whodunnit structuur, wij hebben de keuze uit onder andere Fernando als trucker die aan paranoide schizofrenie lijkt te lijden en wiens truck het moorddadige werk verricht, de jonge trucker Reno-Vigil die een duister verleden blijkt te hebben en het doet met de dochter van truckerscafé beheerster Lazareno, en haar zoon Ramon, een angry young man. Het whodunnit spelletje werkt niet echt en iemand met een beetje ervaring in dit soort films en/of iemand die een beetje nadenkt zal al snel hebben uitgevogeld wie de dader is.

Film moet het vooral hebben van de authentieke eighties trash atmosfeer en trucksploitation parafernalia, de production values zijn allicht mager en vooral in het begin is alles nogal rommelig gemonteerd. Dat wil zeggen: alle personages worden braaf geintroduceerd, maar dat gebeurt op een nogal onhandige wijze waardoor je eerder naar een verzameling sketches lijkt te zitten kijken. Naarmate de film vordert wordt het wat coherenter.

Het begin toont ons de trailer die een jeep met vrolijke jonge mensen vermorzelt, de body count is uiteindelijk echter niet zo heel hoog en uitbundige gore hoeft u hier niet te verwachten. Toch vond ik dit om god weet welke reden een vrij vermakelijke film, meer dan de IMDB waardering zou doen vermoeden. Hoogtepunt ongetwijfeld was de sloop van het vakantiehuisje door de eponieme killer, ja dat was wel goed. De finale was ondanks de voorspelbare uitkomst best nog wel spannend.

Het is een Almada film, geen kluchtige humor of andere flauwekul, dit neemt zich goddank bloedserieus en dat is mooi. Of je zou het gestuntel van de cops komisch moeten opnemen, flikken onder wie we een stoere agente undercover aantreffen. Met deze goddeloze feministe moet het wel slacht aflopen...

De eighies look wordt nog versterkt door een eighties sound per synthesizer.

Is uitgebracht op DVD in DE met bijbehorende dubs.