König des Comics (2012)

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Rosa von Praunheim
met Ralf König, Olaf Gabriel en René Krummenacher

Humor, Ironie en messcherpe observatie zijn bevrijdende wapens tegen bekrompen vooroordelen. Het homoseksuele leven, homo clichés, verlangens en frustraties, stedelijke neuroses en de invloed van religie op de samenleving zijn de onderwerpen die Ralf König, Duitslands bekendste striptekenaar naast Moers en Brösel, heeft uitgeroepen als het zijne. Deze documentaire is een eerbetoon aan de koning van het stripverhaal, een kunstenaar op het hoogtepunt van zijn creativiteit.

avatar van Darbie
Sympathiek portret van de in Duitsland "wereldberoemde" striptekenaar (en homo-activist) Ralf König.
In 1994 is naar zijn werk de film (komedie) 'Der Bewegte Man' gemaakt, die bij onze oosterburen in de bioscopen meer dan 6 miljoen bezoekers trok.