Milwoldo Ganeun Gil (2012)

Alternatieve titel: Mirage

1 stem

Zuid-Korea
Mystery / Thriller

geregisseerd door Yang Jung-Ho
met Moon Jung-Woong, Shin Jae-Seung en Kim Tae-Yoon

Dong-Jo heeft een boek geschreven over het eiland Milwol, waar mensen op onverklaarbare wijze verdwijnen. Met dit boek heeft hij een belangrijke literaire prijs gewonnen. Om dit te vieren gaat hij met een aantal vrienden stappen. De volgende ochtend wordt hij wakker in de metro en komt erachter dat zijn tas weg is. Hij gaat naar de afdeling gevonden voorwerpen en daar vindt hij zijn rode tas die hij op de middelbare school heeft verloren. Daarop flitst zijn verleden door zijn hoofd, en vindt hij één voor één zijn oude vrienden terug. Er is een oude vriend, Ki-Jung, die Dong-Jo heeft verteld over een mysterieuze wereld die de basis vormde voor zijn boek. Dong-Jo wil hem opnieuw ontmoeten.

avatar van Martin Van K
mooie poster