Peov Chouk Sor (1967)

Cambodja

geregisseerd door Tea Lim Koun
met Chea Yuthorn, Dy Saveth en Mandoline

Vier zorgeloze dochters van de hemel komen naar beneden naar de Aarde. Hoewel de oudste waarschuwt voor de gevaren van het plukken van menselijk fruit, wordt Peov Chouk Sor, de jongste van het viertal, verleid door de aanblik van een aantrekkelijke jonge boer en valt prompt in het ongeluk. Als straf moet ze nu zeven jaar op Aarde verblijven als dienaar van de jongeman. Zij vervult haar taak met zoveel ijver dat de engel en de man op elkaar verliefd worden. De jonge boer staat in het krijt bij een rijke man, die Peov Chouk Sor in eerste instantie met pesterijen en bedrog behandelt. Maar de machtige Sethey heeft een plan met deze jonge mooie vrouw, wat uiteindelijk leidt tot een tragedie. De geliefden worden uit elkaar gerukt en Peov Chouk Sor valt ten prooi aan Sethey's vier boze vrouwen.