Kat (2001)

Denemarken
Horror / Mystery

geregisseerd door Martin Schmidt
met Liv Corfixen, Martin Brygmann en Charlotte Munck

Studente Maria heeft een normaal en gewoon leven totdat er aan de deur wordt gebeld. Er staat een vrouw aan de deur die zegt dat ze zich in de deur heeft vergist. Vanaf nu wordt het leven van Maria een ware hel. Er gebeuren moorden, ze kan niet slapen, en de polite verdenkt ook nog een studente van de moorden.

avatar van kirk douglas
Een filmpje voor tussendoor.
Er zit wel een redelijk sfeertje in.
Het acteerwerk is niet top de twee hoofdrolspeelsters hebben schijnbaar maar een beperkt aantal gelaatsuitdrukkingen ter beschikking.
De CGI effecten zijn matig en het einde vrij voorspelbaar.
Desondanks een aardige film.

avatar van Lui
Lui (crew)
Een niet al te beste horrorfilm, maar het idee is best aardig. De grootste problemen zijn de acteurs, die lelijk zijn en waardeloos acteren en de dramatisch slechte special effects.
Een gemiste kans.