Payback (2012)

1 stem

Canada
Documentaire

geregisseerd door Jennifer Baichwal

'Payback' is een indringende en ontroerende verkenning van schuld, niet alleen als een economische toestand, maar ook als een oer-menselijk dilemma. Jennifer Baichwals filmische bewerking is gebaseerd op Margaret Atwoods vooruitziende bestseller Payback: Debt and the Shadow Side of Wealth (Terugbetaling: schuld en de schaduwzijde van rijkdom), en schetst vier uiteenlopende verhalen misdaad en straf in Albanië en Canada, het ecologische tekort ontstaan in de Golfoorlog en alarmerende arbeidsomstandigheden in Florida. Een verhaal ondersteund door verhelderende adviezen van een brede waaier van intellectuelen.