Smoky (1960)

Western

geregisseerd door George Sherman
met Fess Parker, Diana Hyland en Katy Jurado

De cowboy Clint Barkley vindt, vangt en temt met geduld de prachtige wilde hengst Smoky. Tussen Clint en Smoky ontstaat een bijna onbreekbare band. De broer van Clint heeft echter geld nodig om zijn schulden af te lossen en verhandelt Smoky. Hij probeert het paard stiekem mee te nemen. Maar Smoky voelt dat er iets mis is en verzet zich wanneer hij wordt meegenomen. In het daaropvolgende gevecht wordt Clints broer per ongeluk gedood.