Bomber Boys (2012)

Verenigd Koninkrijk
Documentaire

geregisseerd door Harvey Lilley
met Ewan McGregor en Colin McGregor

De broers Colin en Ewan McGregor maakten een vervolg op hun documentaire 'The Battle of Britain' met een film over de 'bomber command', de vloot bommengooiers van de Royal Air Force in de Tweede Wereldoorlog. Colin en Ewan gaan dieper in op de heldhaftige verhalen van RAF-piloten, die tijdens de Tweede Wereldoorlog zes jaar lang missies uitvoerden, vochten en stierven boven bezet Europa. Ze belichten de problemen die de RAF ondervond bij het samenstellen en het inzetten van de vloot en de vele obstakels waarmee ze geconfronteerd werden. Colin zelf leert ondertussen ook vliegen met de legendarische Avro Lancaster-bommenwerper.