In the Palace of the King (1923)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Emmett J. Flynn
met Blanche Sweet, Edmund Lowe en Hobart Bosworth

Koning Philip II van Spanje is jaloers op zijn machtige en populaire broer, Don John. Dus stuurt hij hem om te vechten tegen de Moren, in de hoop dat hij niet zal terugkeren. John laat Dolores Mendoza, de vrouw waar hij van houdt, achter. Dolores' vader, generaal Mendoza, is van mening, dat John met de gevoelens van zijn dochter speelt en keurt een huwelijk af, maar John keert terug als overwinnaar en blijft aandringen. Ondertussen is prinses Eboli, de favoriet van Philip, druk bezig met het smeden van een complot.