The Moonstone (1934)

Mystery

geregisseerd door Reginald Barker
met David Manners, Phyllis Barry en Gustav von Seyffertitz

Franklin Blake en zijn assistent Yandoo arriveren bij het oude landhuis Vandier Manor om een diamant af te leveren die eens gestolen werd uit een Indiase tempel. Anne Verinder krijgt de diamant in haar bezit en legt het onder haar kussen, ondanks waarschuwingen de diamant toch vooral in de kluis te bewaren. De diamant wordt gestolen en een inspecteur van Scotland Yard krijgt de taak uit te zoeken wie dit gedaan kan hebben.

avatar van Mac Hammer Fan
In een afgelegen oud landhuis wordt tijdens een onweerachtige nacht een kostbare edelsteen getolen. Een inspecteur van Schotland Yard wordt belast met het onderzoek naar de dief. Hij begint met alle personen die in het huis aanwezig waren op de bewuste nacht te ondervragen.
Een redelijke adaptatie van de gelijknamige roman van Wilkie Collins. De cast doet het degelijk en de film blijft boeien zonder hoge toppen de scheren. Wel is het low budget. De DVD-versie duurt slechts 47 minuten en staat op YouTube in matige kwaliteit. Ik heb de grotere poster ingestuurd.