Ruhm (2012)

Alternatieve titel: Glory: A Tale of Mistaken Identities

Duitsland / Zwitserland / Oostenrijk

geregisseerd door Isabel Kleefeld
met Senta Berger, Heino Ferch en Julia Koschitz

Een film waarin meerdere verhaallijnen door elkaar lopen. Zo is er onder andere een man die zich een mobiele telefoon aanschaft. Maar de zeldzame telefoontjes die hij ontvangt zijn eigenlijk voor iemand anders bestemd. Na enige aarzeling van zijn kant raakt hij toch betrokken in het spel met de persoon die belt en begint hij een leven in twee werelden. Verder een acteur die van de ene dag op de andere juist niet meer gebeld wordt, en van die gelegenheid juist gebruik maakt. En een terminaal zieke vrouw zoekt haar eigen weg naar een organisatie die euthanasie voorziet.

De meerdere verhaal lijnen doen de film niet goed ze hadden beter in dit geval van elk verhaal een eigen film kunnen maken.