The Year Dolly Parton Was My Mom (2011)

Alternatieve titel: Dolly Parton Is Mijn Moeder

Canada
Komedie / Drama

geregisseerd door Tara Johns
met Julia Sarah Stone, Macha Grenon en de stem van Dolly Parton

Het is 1976 en Elizabeth is een gewoon elf jaar oud meisje. Sinds kort bidt ze echter elke dag voor de overgang naar volwassenheid, omdat ze heeft ontdekt dat haar hele leven uit één grote leugen bestaat; ze blijkt geadopteerd. Met alleen haar verbeelding als gids, besluit ze te vertrekken, op zoek naar haar eigen identiteit. Marion, haar adoptiemoeder, voelt zich al snel gedwongen om alle waarheden rondom Elizabeth bekend te maken...

avatar van 606
Erg mooie film met een goed verhaal dat ook nog eens mooi wordt vertolkt.
fijne muziek ook gedurende de film.

3,5 ster

Leuke film. De sfeer vond ik intiem en er was veel aandacht besteed aan een compleet jaren '70 uiterlijk, met moooie beelden, muziek en wat creatieve vondsten.

Een klein, maar fijn.verhaal. Het betreft een coming of age van een 11-jarig meisje en daarbij de relatie tussen haar en haar moeder. Het meisje wil graag weten wie ze precies is, herkenbare situaties en twijfels zijn het gevolg. Humor is ook aanwezig.
Het idool Dolly Parton en een roadtrip worden leuk in de film verwerkt.
Het gaat om de weg zelf waar men belangrijke dingen leert en niet om het doel, dat vond ik mooi uitgewerkt.

avatar van 93.9
Sympathieke film.
Mooi dat ie uitgezonden is op nederland 3 in zendtijd van de vpro.
Mag gezegd worden, klasse.

avatar van adso
Zo zie je maar weer hoe smaken verschillen; 4 sterren in de VARA Gids
en ook hier ’n prima start… Ik vond het een strontvervelende menstruatiefilm
met Dolly P. als would-be… maar kinderloze übermama.

avatar van SnakeDoc
Ik vond het een strontvervelende menstruatiefilm

Haha, schitterend!

avatar van Ebenezer Scrooge
Mooie film over een meisje dat fan is van Dolly Parton en op een dag besluit op haar fiets, een Raleigh Chopper, een lange reis te maken naar een concert van haar idool.

Zelfde soort thema als in Lieve Celine