Enemy of Women (1944)

Alternatieve titel: The Mad Lover

Drama / Oorlog

geregisseerd door Alfred Zeisler
met Claudia Drake, Wolfgang Zilzer en Donald Woods

De jonge arts Paul Joseph Goebbels is een mislukte toneelschrijver. Hij wordt gedwongen zich te onderhouden en hij neemt een baan als docent aan in het huishouden van Eberhart Quandt. Zijn eerste poging om zich op te dringen aan vrouwen is wanneer hij geïnteresseerd raakt in de jonge actrice Maria Brandt. Maria is de dochter van kolonel Brandt in wiens huis hij logeert. Goebbels wordt echter uit huis gezet door kolonel Brandt. Die nacht doet Goebbels zich voor als een portier bij een vergadering van de nieuwe Duitse Socialistische Partij. Goebbels hoort Adolf Hitler spreken en wordt een fervent volgeling van hem. Goebbels wordt propagandahoofd bij de partij. Zijn avances boezemen echter angst in bij onschuldige jonge vrouwen.