Dian Na Chà (2011)

Taiwan
Drama / Muziek

geregisseerd door Li Yunjie
met Cheng-Lung Lan, Nikki Hsin-Ying Hsieh en Po Tai

A-hao werd na de dood van zijn moeder door zijn opa opgevoed. A-hao's vader heeft maar weinig tijd voor hem door zijn job bij de politie. A-hao groeit op met de droom DJ te worden, maar wanneer een vriend van hem A-hao betrekt bij een foutgelopen drugdeal moet A-hao onderduiken en wordt het erg moeilijk om nog in het openbaar op te treden.

Goed.

Ondanks wat bange momenten op het einde is dit geen film waar mensen vluchten in de beukende techno/trance muziek omdat ze niet om kunnen gaan met hun problemen, maar gewoon omdat ze het fijne en expressieve muziek vinden. Dat doet de film in ieder geval goed.

Beetje jammer dat het hoofd-anthem wat melig is, want de rest van de soundtrack mag er absoluut wel zijn. Geen film-dance of andere halfbakken rommel, maar gewoon de muziek die je in discotheken terugvindt. Zaten een paar erg fijne stukjes tussen.

Drama is oké, maar de regie is soms net iets te mat om echt te overtuigen. Lan en Hsieh doen het verder wel goed en ook visueel zitten er boeiende scenes tussen, maar het had als geheel nog net iets blitser gemogen.

Fijn filmpje, mist net de finesse om écht goed te zijn.