Addiction Incorporated (2011)

Documentaire

geregisseerd door Charles Evans Jr.
met Victor DeNoble, Danny Abel en Phil Barnett

In 1980 wordt de jonge wetenschapper Victor DeNoble ingehuurd door een grote tabaksfabrikant. Veertien jaar later getuigt hij voor het Congres, ondanks de gezworen verklaring van de bestuursleden in de sector, dat nicotine verslavend is en het onderzoek dat hij verrichtte dat kon bewijzen. De documentaire vertelt het verhaal van één van de belangrijkste klokkenluiders van deze tijd, die insloeg als een bom in een van de meest machtige industrieën van Amerika.