The Woman Who Brushed Off Her Tears (2012)

Alternatieve titels: Man on Asphalt | Louves

Macedonië / Duitsland / Slovenië / België

geregisseerd door Teona Strugar Mitevska
met Victoria Abril, Labina Mitevska en Arben Bajraktaraj

Helena ondergaat een poging tot verkrachting door haar eigen zoon. Ze weet zijn aanval af te slaan en hij claimt dan dat hij vroeger seksueel is misbruikt door zijn vader. Vervolgens springt hij van het balkon springt en sterft. Helena is in shock. In een moment van zwakte laat ze zich bij haar werk als reclasseringsambtenaar overhalen om de grote liefde van een voorwaardelijk vrije cliënt de grens over te smokkelen.