Klaar voor de Dood (2011)

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Rob Smits
met Radboud Spruijt, Jo Witsenboer en Petra Hubbeling

Hoe gaan we om met de gedachte straks te moeten sterven, en dat over honderd jaar misschien niemand meer weet dat je ooit hebt bestaan? Regisseur Rob Smits gaat op zoek naar antwoorden. De belangrijkste uitgangspunten: hoe overwin ik mijn angst voor de dood? Hoe leer ik leven in het hier en nu? De plotselinge dood van zijn eigen vader is daarbij het beginpunt. Onder anderen Radboud Spruijt wordt gevolgd. Om zijn angst voor de dood te overwinnen besloot hij kistenmaker te worden. Met zijn kisten hoopt hij anderen te helpen hun angst voor de dood weg te nemen. Verder wordt een groep mensen gevolgd die naar aanleiding van Stephen Levines boek 'A Year to Live' met elkaar bespreken wat voor effect het op hun leven heeft als zij nog maar een jaar te leven zouden hebben.