• 8.347.829 stemmen

Klaar voor de Dood (2011)

Documentaire | 59 minuten
Nog geen stemmen

Genre: Documentaire

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Rob Smits

Met onder meer: Radboud Spruijt, Jo Witsenboer, Petra Hubbeling

Plot Klaar voor de Dood

Hoe gaan we om met de gedachte straks te moeten sterven, en dat over honderd jaar misschien niemand meer weet dat je ooit hebt bestaan? Regisseur Rob Smits gaat op zoek naar antwoorden. De belangrijkste uitgangspunten: hoe overwin ik mijn angst voor de dood? Hoe leer ik leven in het hier en nu? De plotselinge dood van zijn eigen vader is daarbij het beginpunt. Onder anderen Radboud Spruijt wordt gevolgd. Om zijn angst voor de dood te overwinnen besloot hij kistenmaker te worden. Met zijn kisten hoopt hij anderen te helpen hun angst voor de dood weg te nemen. Verder wordt een groep mensen gevolgd die naar aanleiding van Stephen Levines boek 'A Year to Live' met elkaar bespreken wat voor effect het op hun leven heeft als zij nog maar een jaar te leven zouden hebben.