Anleitung zum Unglücklichsein (2012)

Alternatieve titel: The Pursuit of Unhappiness

1 stem

Duitsland

geregisseerd door Sherry Hormann
met Iris Berben, Johanna Wokalek en Benjamin Sadler

Tiffany Blechschmid (Johanna Wokalek) is neurotisch, dromerig, bijgelovig, tegenstrijdig en single. Geen wonder dat voor haar zelfgemaakte gelukskoekjes echte Berlijnse delicatessen zijn. Toch wantrouwt ze haar gelukskoekjes diep van binnen, want tot nu toe volgde er altijd een ramp na elk gelukspuntje in haar leven. Maar wat is geluk precies en waarom is iedereen er zo gek op? Wat heeft liefde met geluk te maken en waarom lopen we onszelf telkens in de weg wanneer we op zoek gaan naar dat geluk, zelfs wanneer de man van onze dromen onverwacht en plotseling opdaagt?