The Son of Tarzan (1920)

Alternatieve titel: Jungle Trail of the Son of Tarzan

Actie / Avontuur

geregisseerd door Arthur J. Flaven en Harry Revier
met Kamuela C. Searle, P. Dempsey Tabler en Manilla Martan

Tarzans zoon Jack is uit Engeland ontvoerd door Paulovich, de oude vijand van Tarzan. Hij ontsnapt in de Afrikaanse Jungle met de hulp van Paulovichs getrainde aap Akut. Jack ontmoet een meisje genaamd Meriem, een blank meisje in handen van de Arabieren. Jack bevrijdt haar en wordt verliefd. Meriem is een erfgename en wordt door Paulovich gezocht. Tarzan komt met Jane op zijn Afrikaanse landgoed en komt tussenbeide.

avatar van movie acteurs
Een film die veel te leiden heeft gehad wat betreft zijn oudheid.
Uiteindelijk wel heel leuk om te zien, maar ook soms moeilijk om door te komen. Naar het einde toe was het wel spannend, maar in het begin toch erg tam.
Zoals verwacht geeft de film alle aandacht aan de zoon van Tarzan.
P. Dempsey Tabler is een merkwaardige Tarzan, Hij doet het niet slecht, maar een echte krachtige uitstraling als Tarzan heeft hij niet. Maar er zijn dan ook niet veel scene's waar hij in actie komt. Het vreemde is ook dat de familie hier Greystone heet i.p.v Greystoke. Sommige dingen vond ik sowieso niet helemaal duidelijk maar, het boek zal het verhaal denk ik toch wat beter uitleggen. Kamuela C. Searle had een sterke uitstraling. Hij was 4 jaar na deze film overleden op 33 jarige leeftijd. Triest. Manilla Martan was een knappe vrouw. Degene die Jane speelde, Karla Schramm, was wel erg jaren 20 achtig maar heeft ook wel een aardig voorkomen als Jane Porter.

De begin chapters zijn wat wennen. Maar naar het einde toe wordt het beter en spannender. Wel een voorspelbaar happy end, maar dat maakt weinig uit. Voor de rest is "The Son of Tarzan" prima dus daarom een 3,5.