Fientje Peters - Poste Restante (1935)

Nederland

geregisseerd door Victor Janson
met Dolly Bouwmeester, Louis Borel en Fien Berghegge

Door middel van een advertentie zoekt de schrijver Van Noort een secretaresse. Zijn jaloerse vrouw Inez houdt een antwoord op de sollicitatie van Fientje Peters tegen. Woedend loopt Van Noort het huis uit. Als zijn vader onverwachts uit Java op bezoek komt, stelt Inez haar tot dan onbekende schoonvader een verkeerde echtgenoot voor.

In het boek Hollands Hollywood staat dat van deze film geen enkele kopie bewaard lijkt te zijn gebleven..... Heeft Henk van Gelder nog steeds gelijk?

avatar van wendyvortex
Er is in ieder geval een stukje bewaard gebleven..over het lot van de hele film durf ik niets te zeggen: Fientje Peters poste-restante gevonden bij Film in Nederland - filminnederland.nl