• 8.351.859 stemmen

Alternatieve titels: Girls for Keeps / Girl

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Yoshihiro Fukagawa

Met onder meer: Kumiko Asô, Michiko Kichise, Karina

IMDb beoordeling: 6,3 (98)

Oorspronkelijke taal: Japans

Plot Gâru

De film volgt vier mooie vrouwen en laat hun problemen in de liefde en op de werkvloer zien. Yukiko Takigawa werkt op een groot reclamebureau en heeft een knappe vriend. Seiko Takeda is getrouwd en heeft geen kinderen. Ze werkt als een makelaar. Yoko Kosaka is een vrijgezelle vrouw die werkt op een historisch stationnetje. Takako Hirai is een alleenstaand moeder die werkt voor een autofabrikant.

BBarbie

Het is wel duidelijk dat ik niet tot de primaire doelgroep behoor van deze tragikomedie, die volgens mij bedoeld is om vrouwen met een gebrek aan zelfvertrouwen een hart onder de riem te steken. In weerwil van het feit dat regisseur Fukagawa hier en daar serieuze problemen aankaart, houdt hij het opvallend luchtig. Amusant en af en toe best leerzaam, ook voor mannen.

Vrouwen die er zo goed uitzien hoeven zich volgens mij niet druk te maken over hun toekomst. Of is dat nou weer een stereotype opmerking van een man? Sorry.