Été Brulant (1995)

Frankrijk

geregisseerd door Jérôme Foulon
met Matthieu Rozé, Claude Rich en Hélène Roussel

Rusland, 1905. De achttienjarige Alexandre is gezakt voor zijn eindexamen. Hij moet voor straf de zomervakantie doorbrengen bij zijn vader, graaf Ivan Petrov, op het buitenverblijf aan de Krim. Zo'n straf is dat ook weer niet, want tante Héléna komt ook met haar twee knappe dochters Katia en Natacha. Alexandre is heimelijk verliefd op zijn nicht Katia, maar krijgt tot zijn ontsteltenis te horen dat ze zich gaat verloven met Nicolai. Na een tijdje begrijpt Alexandre dat het huwelijk geregeld werd door zijn vader, die al drie jaar de minnaar is van Katia.