Je, François Villon, Voleur, Assassin, Poète (2010)

1 stem

Frankrijk

geregisseerd door Serge Meynard
met Francis Renaud, Philippe Nahon en Patrick Lizana

De Franse dichter, dief en vagebond François Villon heeft zijn moeder nooit gekend. Hij groeide op onder de hoede van ene Guillaume de Villon. Zodra François oud genoeg is om zich zijn gemis te realiseren, besluit hij ter compensatie een bruisend leven te gaan leiden. Hij stort zich van het ene drinkgelag in het andere, van de kroegen in het Parijse Quartier Latin tot aan het hof van de hertog van Orléans. Intussen studeert hij. Dat wil zeggen: heel af en toe komt hij in de buurt van een collegebank. Hij schrijft gedichten, liegt, bedriegt en is altijd hartstochtelijk verliefd. Maar ondanks zijn uitbundige levensstijl mist hij zijn moeder nog elke seconde en blijft hij onvermoeibaar naar haar op zoek.

avatar van stijngeraats
Voor school moeten kijken. Raar dat nog niemand heeft gestemd. Het is een zeer vieze film, het zijn dan ook de middeleeuwen. Het verhaal is niet veel spannends, wel is het goed geacteerd door de hoofdpersoon. Ook is het leuk als je enige informatie van Villon hebt !