Heiss Weht der Wind (1964)

Alternatieve titel: Legend of a Gunfighter

West-Duitsland / Oostenrijk
Western

geregisseerd door Rolf Olsen
met Thomas Fritsch, Gustav Knuth en Judith Dornys

De jonge Chris Harper en de uitgebluste gokker Spike Sunday, zijn de enige overlevenden van een postkoetsoverval, waarbij Chris niet alleen zijn ouders verliest, maar ook zijn geheugen. Spike leert Chris schieten. Een tijdje later komen beide mannen aan op de boerderij van Richard Bradley. Daar wordt Chris verliefd op Bradley's adoptiedochter Meg. Maar dan komt zijn geheugen terug...

avatar van Mac Hammer Fan
Een eerder emotieloze matte Duits-Oostenrijkse western waar alleen Thomas Fritsch zijn talent demonstreerde. Niet zo spannend en ook niet overtuigend geregisseerd. In Duitsland werd de film op video uitgebracht onder de titel "Mein Freund Shorty".