Der Atem des Himmels (2010)

1 stem

Oostenrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Reinhold Bilgeri
met Beatrix Bilgeri, Jaron Löwenberg en Lena Reichmuth

Na de dood van haar geliefde vader beslist de aantrekkelijke Erna von Gaderthurn beslist om op 41-jarige leeftijd een nieuwe weg in te slaan. Ze maakt zich los uit de beklemmende greep van haar dominante moeder, wier adellijke snobisme ondraaglijk is geworden. Ze verlaat het kasteel in Zuid-Tirol, waar ze is opgegroeid, om te gaan werken in een school in Blons, een klein dorpje in het gebergte aan de Alpen. De komst van Erna in het bergdorpje aan de voet van de Montcalv zorgt, in de nazomer van 1953, voor heel wat commotie. Het contrast tussen beide werelden kon voor haar nauwelijks groter zijn.