• 8.351.701 stemmen

Chuen Lik Kau Saat (2015)

Actie / Komedie | 108 minuten

Genre: Actie / Komedie

Alternatieve titel: Full Strike

Oorsprong: Hongkong

Geregisseerd door: Chi-kin Kwok en Henri Wong

Met onder meer: Ekin Cheng, Josie Ho en Ronald Cheng

IMDb beoordeling: 4,9 (371)

Oorspronkelijke taal: Kantonees

Plot Chuen Lik Kau Saat

Ng Kau Sau was ooit badmintonkampioen, maar omdat ze haar woede niet kon beheersen liep haar carrière op de klippen. Tien jaar later werkt ze als dienster in het restaurant van haar broer, tot ze op een avond een meteoriet ziet neerstorten. Ze wordt achterna gezeten door een vreemd wezen dat uit de meteoriet gekropen komt en voor ze het weet staat ze terug in haar oude badmintongebouw.

image

Beast Ng Kau Sau

Suck Nipple Cheung

Ng Kau Chun

Champion Chik

Grandma Mui

Kau-sau's rival

Onderhond

Shaolin Soccer met badminton.

Ook iets minder komisch en iets meer klassieke sportfilm, al is het wel érg dik aangezet allemaal en valt er links en rechts nog genoeg te lachen. Maar het is zeker geen Chow films zoals hij ze maakte in z'n hoogdagen.

Apart om Josie Ho nog eens een hoofdrol te zien spelen, Ekin Cheng is er eentje die met de jaren beter is geworden. Vind hem in z'n jeugdige rollen vaak niet al te best, maar in z'n latere films toch best goed te pruimen.

HK humor is niet echt subtiel, deze film doet er hier en daar nog een schepje bovenop. De matchen zelf zijn dan misschien net iets minder spectaculair dan gehoopt, maar het wordt allemaal best smakelijk in beeld gebracht en god zij dank kent het einde een klein twistje, zodat we niet door de hele "we winnen op het nippertje" dans moeten. Niet dat het einde niet melig is, daar ontsnapt de film uiteraard niet aan, maar ik heb ze al (veel) erger gezien.

Leuk en vlot tussendoortje dus. Dik aangezette HK humor is niet voor iedereen weggelegd, maar voor de fans zeker een kleine aanrader.