Siglo Ng Pagluluwal (2011)

Alternatieve titel: Century of Birthing

Filipijnen

geregisseerd door Lav Diaz
met Angel Aquino, Joel Torre en Perry Dizon

De gekwelde filmmaker Homer worstelt met het voltooien van zijn film. Ondanks smeekbeden uit zijn omgeving en van gretige programmeurs blijft hij weigeren om zijn film als af te beschouwen. Naast het verhaal over een non in de film waaraan Homer werkt, is er nog het verhaal van religieuze leider Vader Turbico. Turbico leidt op het platteland een sekte met vooral jonge vrouwen. Als een van de vrouwen de sekte wil verlaten, ontstaat er een dramatische situatie. Door hun verhalen parallel te vertellen worden er overeenkomsten zichtbaar tussen Homers worsteling met de cinema en Turbico's worsteling met het geloof.

Malick
Lav Diaz in Rotterdam: Florentina Hubaldo, CTE: 300' x 2 = 600' + Century, 355' x 2 = 710' + Butterflies: 58' x 3 = 174' + Melancholia: 480' x 3 = 1440' + Purgatorio: 16' x 2 = 32' + Encantos: 540' x 2 = 1080' + Heremias book 1': 540' x 1 = 540' + When the Rain Ended: 7' x 2 = 14' + Evolution: 630' x 2 =1260'. Totaal: 5850 : 60 = 97,50 uur.

Rechtsteekse quotes van anderen moet je met bronvermelding doen, Verhoeven!

Malick
Is goed dat je me daarop attendeert want ik wil dat nog wel eens vergeten. Maar ik zie nu dat ik het sowiezo bij de verkeerde film van Lav Diaz geplaatst hebt. Excuses!

De opmerking kwam van onze favoriete programmeur Gertjan Zuilhof.

Is dat jouw favoriete programmeur? Hij stond vorig jaar bij Khavn ook weer zo lyrisch te doen - nou het was me toch weer een drama die film...

Sarcasme.

Ah, dat werkt alleen goed met smileys.