• 8.482.590 stemmen

Siglo Ng Pagluluwal (2011)

Drama | 360 minuten

Genre: Drama

Alternatieve titel: Century of Birthing

Oorsprong: Filipijnen

Geregisseerd door: Lav Diaz

Met onder meer: Angel Aquino, Joel Torre en Perry Dizon

IMDb beoordeling: 7,4 (248)

Oorspronkelijke taal: Tagalog

• MUBI Bekijk via MUBI

Plot Siglo Ng Pagluluwal

De gekwelde filmmaker Homer worstelt met het voltooien van zijn film. Ondanks smeekbeden uit zijn omgeving en van gretige programmeurs blijft hij weigeren om zijn film als af te beschouwen. Naast het verhaal over een non in de film waaraan Homer werkt, is er nog het verhaal van religieuze leider Vader Turbico. Turbico leidt op het platteland een sekte met vooral jonge vrouwen. Als een van de vrouwen de sekte wil verlaten, ontstaat er een dramatische situatie. Door hun verhalen parallel te vertellen worden er overeenkomsten zichtbaar tussen Homers worsteling met de cinema en Turbico's worsteling met het geloof.

image

Ana/Call Center Woman

Filmmaker/Butcher

Poet of the Rain

Malick

Lav Diaz in Rotterdam: Florentina Hubaldo, CTE: 300' x 2 = 600' + Century, 355' x 2 = 710' + Butterflies: 58' x 3 = 174' + Melancholia: 480' x 3 = 1440' + Purgatorio: 16' x 2 = 32' + Encantos: 540' x 2 = 1080' + Heremias book 1': 540' x 1 = 540' + When the Rain Ended: 7' x 2 = 14' + Evolution: 630' x 2 =1260'. Totaal: 5850 : 60 = 97,50 uur.

Mochizuki Rokuro

Rechtsteekse quotes van anderen moet je met bronvermelding doen, Verhoeven!

Malick

Is goed dat je me daarop attendeert want ik wil dat nog wel eens vergeten. Maar ik zie nu dat ik het sowiezo bij de verkeerde film van Lav Diaz geplaatst hebt. Excuses!

De opmerking kwam van onze favoriete programmeur Gertjan Zuilhof.

Mochizuki Rokuro

Is dat jouw favoriete programmeur? Hij stond vorig jaar bij Khavn ook weer zo lyrisch te doen - nou het was me toch weer een drama die film...

Sarcasme.

Mochizuki Rokuro

Ah, dat werkt alleen goed met smileys.