The Persuader (1957)

Western

geregisseerd door Dick Ross
met William Talman, James Craig en Kristine Miller

Rancher Mark Bonham wordt vermoord door de handlangers van rancher Bick Justin. Justin terroriseert de gemeenschap en de rechtschapen Bonham stond hem daarbij in de weg. Dominee Matt Bonham, tweelingbroer van Mark, arriveert ter plekke en troost de weduwe van zijn broer en haar zoon Toby. Toby zweert wraak, maar wordt door Justin op andere gedachten gebracht en accepteert zelfs de baan die Justin hem aanbiedt. Deze actie vervreemdt Toby van de rest van de gemeenschap. Wanneer Matt een kerkdienst leidt, stormen Justin en zijn handlangers de kerk binnen. Ze dragen iedereen op de kerk te verlaten en maken zich klaar het gebouw in brand te steken.