Hijos de las Nubes, la Última Colonia (2012)

Alternatieve titels: Sons of the Clouds: The Last Colony | Oulad Lemzun

Spanje
Documentaire

geregisseerd door Álvaro Longoria
met de stem van Javier Bardem

'Oulad Lemzun' gaat in op de huidige politieke onrust in Noord-Afrika en de verantwoordelijkheid van de westerse machten (in het bijzonder de Verenigde Staten en Frankrijk) als gevolg van hun toepassing van 'realpolitik'; beleid gedreven door economische of geostrategische motieven in plaats van ethische of wettelijke belangen. Dit beleid heeft geleid tot enorme instabiliteit die uiteindelijk is uitgebarsten in geweld en chaos. De film concentreert zich op de Westelijke Sahara, volgens de VN de laatste Afrikaanse kolonie en een regio dat op de rand van oorlog staat.

avatar van jarno1975
Titel gewijzigd van Oulad Lemzun naar Hijos de las Nubes, la Última Colonia.