Fei Chang Bao Qian (2010)

Alternatieve titel: One Recluse

China
Documentaire

geregisseerd door Ai Weiwei

In juni 2008 ging Yang Jia met een mes, hamer, gasmasker, pepperspray, handschoenen en molotovcocktails naar het politiebureau van Zhabei en vermoordde daar zes agenten, en verwondde een zevende en een bewaker. Hij werd ter plekke gearresteerd en aangeklaagd voor moord met voorbedachten rade. In de daaropvolgende zes maanden, terwijl Yang Jia vastzat en zijn proces plaatsvond, verdween zijn moeder op mysterieuze wijze. Deze documentaire onderzoekt de redenen en motieven achter deze tragedie en doet verslag van een proces vol schimmige dekmantels en verdachte beslissingen.