Itsukaichi Monogatari (2011)

Japan

geregisseerd door Hitoshi Kobayashi
met Kumiko Endo, Reiko Kusamura en Yoshiyuki Yamazaki

Yuri werkt voor Atsumeya, een bedrijfje dat research doet voor het maken van TV-programma's. Een TV-station huurt hen in om onderzoek te doen naar Itsukaichi, een stadje dat Akiruno werd nadat het vijftien jaar geleden werd samengevoegd met het naburige Akigawa. Itsukaichi was een pittoresk historisch stadje en Akigawa modern en de filmmakers willen weten hoe de stadjes indertijd zijn veranderd. Yuri heeft geen zin in de opdracht, maar als ze door Yusuke Kurihara wordt rondgeleid en de oude Toshiko Kishi ontmoet, verandert ze van mening.