L'Île Déserte (2011)

België
Documentaire

geregisseerd door Steve Thielemans
met Mamebou

Documentaire over het uitzichtloze bestaan van een jonge Brusselaar die, ondanks zijn goede intenties, het slachtoffer is geworden van zijn kansarme omgeving. De 17-jarige Mamebou woont in het laatste huis van een doodlopende straat. De regisseur leerde hem kennen toen hij 14 was. Hij leek toen een intelligente en veelbelovende jongen, maar hij groeide op in een kansarme omgeving en slaagde er niet in zich op een normale manier te ontwikkelen. Op zijn twaalfde kwam hij voor het eerst in aanraking met het gerecht. Sindsdien worstelt Mamebou met zijn drugsverslaving, een gebrek aan zelfvertrouwen en voortdurende financiële problemen die hem verhinderen zijn leven op het juiste spoor te krijgen.