Kleines Zelt und Große Liebe (1956)

Alternatieve titels: Two in a Sleeping Bag | Kleines Zelt und Grosse Liebe

1 stem

West-Duitsland
93 minuten / 75 minuten (Oost-Duitsland)

geregisseerd door Rainer Geis
met Claus Biederstaedt, Susanne Cramer en Eva Kerbler

Het verwende meisje Karin Faber ontvlucht de kostschool. Zo ontmoet ze Peter Brahm, die een kanotocht maakt op de Inn. Ze reist samen met hem verder over de rivier. Ondertussen is Karins vriendje in alle staten. Hij gaat op onderzoek uit en probeert zijn verdwenen vriendin terug te vinden. Maar wil zij eigenlijk wel teruggevonden worden?

Dick2008
Knappe meid wel die Susanne Cramer. Ze had in die tijd een verhouding met Biederstaedt. Ze is al jong overleden, 32 jaar oud. Waarom de film in Oost-Duitsland verkort is weet ik niet. Misschien voor de destijds wat pikante beelden. Inmiddels toch weinig avond/middagvullend. Een aantal mooie shots van de natuur en de omgeving dat nog wel. Ouderwetse heimatkomedie. 2.0