Die Lehrerin (2011)

Duitsland

geregisseerd door Tim Trageser
met Anna Loos, Meret Becker en Axel Prahl

De hartsvriendinnen Katia en Andrea geven beiden les, maar Andrea raakt uitgekeken op haar job en denkt eraan ontslag te nemen. Als Katia zwaargewond raakt bij een ontploffing in het klaslokaal, moet Andrea de leerlingen van haar collega opvangen...

De menigvuldige gevolgen - psychische vooral - van een aanslag op een leerkrecht voor collega's en leerlingen, maar ook de onderlinge verhoudingen van de jongeren en hun relatie tov van hun lerares, vormen de thema's van deze TV-film, van goede kwaliteit, af en toe de emotionele tour op - de truc met de hoed was wel raak - en nipt uit de greep van oversentimentaliteit en meligheid.
Goede acteerprestaties en passende, toegankelijke flashbacks.