Nuan (2003)

1 stem

China

geregisseerd door Jianqi Huo
met Xiaodong Guo, Teruyuki Kagawa en Jia Li

Lin Jinghe, een jongeman die tien jaar lang in de grote stad heeft gewoond, komt bij terugkomst in zijn geboortedorp zijn oude liefde Nuan tegen. Jaren geleden zaten ze bij elkaar in de klas. Nuan was daarin het populairste meisje en zij was verliefd op een acrobaat van een rondreizend gezelschap, maar toen deze vertrok kwamen Jinghe en Nuan nader tot elkaar. Jinghe zag op een gegeven moment kans om naar de grote stad te vertrekken en beloofde om Nuan later weer op te zoeken, alleen net zoals de acrobaat vergat hij haar. Nu tien jaar later komt hij haar weer tegen.

avatar van trebremmit
Na Postmen in the Mountains en Life Show deze van Huo maar eens opgezocht.
En het viel me niet tegen, een erg mooi vormgegeven liefdesdrama dat rustig vertelt wordt.
Vooral visueel is het weer genieten, prachtige scenes komen er voorbij maar vooral de schommelscenes waren bijzonder.
Een ontroerend verhaal over iemands eerste liefde op het platteland van China, soms mischien iets te saai maar zeker de moeite waard om te kijken.