Bacchanale (1970)

Erotiek / Horror

geregisseerd door John Amero en Lem Amero
met Uta Erickson, Darcy Brown en Chuck Federico

De seksueel gefrustreerde Ruth (Uta Erickson) wordt beheerst door haar fantasieën: daarin daalt zij een eindeloze brandtrap af, terwijl ze een bizarre show annex begrafenis bijwoont waarin zij respectievelijk een model en een lijk is. Op de begraafplaats heeft ze seks met een geest. Ze wordt daarbij geplaagd door incestueuze gedachten over haar broer, die als soldaat in Vietnam gedood werd...

Ja, dit is geen eenvoudig tussendoortje. Ook hierin speelt Uta Erickson de hoofdrol en draagt ze de film. Als een soort moderne Alice in Wonderland komt ze in vreemde situaties, die duidelijk erotisch getint zijn. Ze komt terecht in een mysterieus flatgebouw, een feest met nogal vreemde mensen, op een kerkhof waar haar gesneuvelde broer begraven ligt en in een grot waar ze de liefde bedrijft met een soort koningin van de onderwereld. Maar iedere andere beschrijving is ook prima, want deze film is even surrealistisch als multi-interpretabel. Vreemd, maar wel lekker. Al vond ik hem net iets te lang duren. Maar Uta Erickson is hier in volle glorie te bewonderen. Alleen van die pruik was ik niet gecharmeerd. Gemaakt door de broers John en Lem Amero. Deels in kleur en deels met verschillende kleurfilters met een extra vervreemdend effect.