Snuff, Vítimas do Prazer (1977)

Alternatieve titels: Snuff, Victims of Pleasure | Vítimas do Prazer: 'Snuff'

Brazilië
Misdaad / Erotiek

geregisseerd door Cláudio Cunha
met Carlos Vereza, Rossana Ghessa en Canarinho

Twee schimmige producenten die een snuff-film willen maken, bedenken een bizar plan om een crew van technici en acteurs te bedriegen door zich voor te doen als welgestelde Amerikanen die in Brazilië hoogwaardige porno komen maken. Ze contracteren het hoertje Lia de Souza, die omwille van de film vermoord zal moeten worden. Eén van de producenten wordt verliefd op Lia en probeert de ander er van te overtuigen de snuff-film te laten voor wat het is en Lia niet te vermoorden. De ander weigert de oorspronkelijke plannen te wijzigen.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Trashy cinema op zijn Braziliaans. Gemaakt voor 15000 dollar en 4 miljoen bezoekers in Brazilie (ongekend veel blijkbaar voor dit soort films). Dat heeft ongetwijfeld met het sensationele uitgangspunt te maken. Daat had je rond deze tijd wel meer films over in de wereld.

Opvallend braaf eigenlijk. De film gaat met name over het maken van een "pornografische film", maar ook die is tamelijk braaf in onze ogen van nu. De echte actie wordt voor het absolute einde bewaard, Tot dan toe is de film een excuus om rondborstige dames te casten. Een ervan is stripper en we zien dus haar stripshow, dan is ze ineens weg en blijkt ze in een andere club nog een show te geven. Die zien we dus ook.

Grootste probleem is het veel te lage tempo. Bij dit soort films voor mij toch wel een serieus probleem. Deze film is echt veel en veel te lang. En daardoor maar hier en daar vermakelijk.

avatar van brucecampbell
Is hier ergens een release van?

Reinbo
Ik heb 'm op laserdisc (uit Japan), maar ga 'm maandag toch liever op 35 mm kijken. Hij schijnt overigens verre van goed te zijn. Wat SB hierboven omschrijft is de algehele tendens.

Reinbo
Nee, best saaie bedoening. Zou minimaal een half uur uit moeten en dan zou het een aardig cultfilmpje kunnen zijn. Nu is het allemaal wel erg tam. En voor de horror hoef je 'm zeker al niet te zien. Enkel het eindshot is de moeite waard. De laserdisc die ik heb is overigens van deze film: Snuff (1976)