Heimkehr der Jäger (2000)

Alternatieve titel: Hunters in the Snow

Oostenrijk

geregisseerd door Michael Kreihsl
met Ulrich Tukur, Julia Kravitz en Nikolaus Paryla

Franz, een kopiist bij het Weense Museum van Kunstgeschiedenis, heeft steeds meer moeite met de nadelige invloed van het kapitalisme op zijn omgeving. Hij leeft gescheiden van zijn vrouw en dochter. Zijn betrokkenheid bij enkele beroemde schilderijen uit het museum hebben een grote invloed op hem; hij ontwikkelt een groeiende gevoeligheid ten opzichte van het alledaagse bestaan. Wanneer hij op een dag zijn dochter niet meer mag zien, stijgt de druk. Ook Mathilde, een supermarktbediende die hij in het museum leerde kennen, kan zijn onvrede en woede niet temperen.